Традиції ібсенівської «нової драми» в п’єсі Б. Шоу «Будинки вдівця»

Автор(и)

  • Анастасія Шистовська Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128029

Ключові слова:

інтертекстуальність, «нова драма», соціальна детермінованість, «добре зроблена п’єса»

Анотація

У статті аналізуються інтертекстуальні прояви «нової драми» Г. Ібсена у п’єсі Б. Шоу «Будинки вдівця». Автор відступає від техніки «добре зробленої п’єси», мелодраматичної комедії, створюючи п’єсу-дискусію. Зберігаючи формальні ознаки комедії-мезальянсу, Б. Шоу відстоює позицію соціального впливу, детермінованості поведінки персонажа. Така форма організації п’єси реалізується у системі персонажів, які є моделями, що доводять авторську філософію, не просто поділяючись на добрих і злих. Персонажі п’єси – це живі люди зі своїми проблемами, тому проблематика і тематика п’єси є актуальною для глядачів, які також залучаються до дійства.

Біографія автора

Анастасія Шистовська, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Anastasiia Shystovska

Посилання

Bojadzhiev, N. (1970), Istorija zapadnoevropejskogo teatra. (Vol.5), Moscow, Iskusstvo, p. 378.

Meletinskij, E. (2000), Pojetika mifa, Moscow, Izdatel'skaja firma «Vostochnaja literatura» RAN.

Shou, B. (1963), Izbrannoe, Moscow, Goslitizdat, p. 6.

Shou, B. (1963), O drame i teatre, Moscow, Izd-vo inostrannoj literatury.

Archer, W. (1923), The Old Drama and the New, Boston, p. 307.

Meisel, M. (1963), Shaw and the nineteenth-century theater, Princeton, NJ, Princeton UP, p. 77.

Shaw, B. (1965), The Complete Prefaces of Bernard Shaw, London, p. 719.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ КОМПАРАТИВІСТИКИ