Художня умовність у відображенні сутнісних реалій свідомості: трагікомедія Миколи Куліша «Маклена Граса»

Автор(и)

  • Вікторія Атаманчук Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.26.129469

Ключові слова:

художня умовність, абсурд, свідомість, дійова особа, конфлікт, трагікомедія, Микола Куліш

Анотація

У статті досліджуються особливості художньої реалізації проблеми зрушень у свідомості героїв п’єси «Маклена Граса» під впливом зовнішніх та внутрішніх факторів. Простежується своєрідність осмислення проблеми фанатизму, моральних та психологічних деформацій, які репрезентовані в абсурдистському дискурсі. Аналізується жанрова специфіка твору Миколи Куліша в контексті репрезентації ідейно-художніх особливостей п’єси. Досліджується конфлікт твору як рушійний чинник розвитку дії, вивчається система образів у трагікомедії.

Посилання

Atamanchuk, V. (2011), Genre of Tragedy in Ukrainian Dramaturgy of 1910– 1920, Kamianets-Podilsky Ivan Ohienko National University, Kamyanets-Podilsky [in Ukrainіan].

Korenevych, M. L. (2001), Typology and Poetics of Dramas by Mykola Kulish in the Context of European «New Drama». Thesis... Cand. Sc. (Philology), 10.01.05, Kyiv [in Ukrainіan].

Kulish, M. (2003), Selected Works, Vesta: Publishing House «Ranok», Kharkiv [in Ukrainіan].

Matyuschenko, A. (2004), Time of the Hero: Ukrainian Drama of the first Third of the Twentieth Century, «Folio Center», Kyiv [in Ukrainіan].

Semenyuk, G. (1991), Mykola Kulish and the Formation of the Ukrainian Soviet Drama of the Soviet Era, NMK VO, Kyiv [in Ukrainіan].

Semenyuk, G. F. (1992), Ukrainian drama of the 20s, Lybid, Kyiv [in Ukrainіan].

Semenyuk, G. F. (1993), Ukrainian Drama of the 20s: a New Understanding of the Dramatic Phenomena of One of the Richest and the Most Difficult Stages in the History of National Literature and Culture: the manual for the teacher, RVC: Prose, Kyiv [in Ukrainіan].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-26

Номер

Розділ

ХУДОЖНІЙ ДОСВІД ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ