НЕЗБІГАЄМА САМІСТЬ У ДОСТОЄВСЬКОГО. ПРЕДМЕТ СУДЖЕННЯ В “БРАТАХ КАРАМАЗОВИХ”

Автор(и)

  • Джин Чанг Нью-Йоркський університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2017.2(28).142063

Ключові слова:

роман Достоєвського «Брати Карамазови», незбігаєма самість, поліфонія, діалог, правда, рівні суб’єктивності

Анотація

У статті досліджується предмет судження як один з фундаментальних концептів для розуміння феномену неспроможній самооцінки в романі Достоєвського «Брати Карамазови». У статті вказується на протиставлення між офіційними і неофіційними судженнями, що збудовано на протиставленні брехні і правди. Стверджується, що правда співвідноситься з приватним, внутрішнім і сімейним, брехня узгоджується з офіційним, громадським і бюрократичним. Порівнюються концепції суб’єктивності Бахтіна і Левінаса, що були запропоновані ними як результат прочитання роману Достоєвського.

Посилання

Bakhtin M. (1984) Problems of Dostoevsky’s Poetics. Ed. and trans. C. Emerson. Minneapolis, U Minnesota P.

Browning G. L. (1989) Zosima’s “Secret of Renewal” in The Brothers Karamazov. The Slavic and East European Journal. 33.4: pp. 516–529. JStor. Web. 10 May 2011.

Connolly J. W. (2007) Dostoevkij’s Guide to Spiritual Epiphany in “The Brothers Karamazov”. Studies in East European Thought. 59: 1/2 Dostoevskij’s Significance for Philosophy and Theology: pp. 39–54. Springer. JStor. Web. 10 May 2011.

Dostoevsky F. (1992) The Brothers Karamazov. Trans. R. Pevear and L. Volokhonsky. New York, Everyman’s Library.

Emerson C. (2004) Zosima’s “Mysterious Visitor”: Again Bakhtin on Dostoevsky, and Dostoevsky on Heaven and Hell. A New Word on The Brothers Karamazov. Ed. R. L. Jackson. Evanston, Illinois, Northwestern UP, pp. 155–179.

Franken L. (1997) Poor Terrestrial Justice: Bakhtin and Criminal Trial in the Novel. Comparative Literature. 49:2: pp. 113–127. Duke UP. JStor. Web. 07 December 2010.

Goldstein M. (1970) The Debate in The Brothers Karamazov.” The Slavic and East European Journal. 14.3: pp. 326–340. American Association of Teachers of Slavic and East European Languages. JStor. Web. 11 May 2011.

Holland K. (2007) Novelizing Religious Experience: The Generic Landscape of “The Brothers Karamazov”. Slavic Review. 66.1: pp. 63–81. Association for Slavic, East European, and Eurasian Studies. JStor. Web. 11 May 2011.

Holquist M. (1977) The Problem: Orphans of Time. Dostoevsky and the Novel. Princeton, New Jersey, Princeton UP. pp. 3–34.

Jones M. V. (1971) Some Echoes of Hegel in Dostoevsky. The Slavic and East European Review. 49:117: pp. 500–520. Modern Humanities Research Association and College London, School of Slavonic and East European Studies. JStor. Web. 23 November 2010.

Levinas E. (1969) Totality and Infinity: As Essay on Exteriority. Trans. A. Lingis. Pittsburgh, Pennsylvania, Duquesne UP.

Morson G. S. (2004) The God of Onions: The Brothers Karamazov and the Mythic Prosaic. A New Word on The Brothers Karamazov. Ed. R. L. Jackson. Evanston, Illinois, Northwestern UP, pp. 107–124.

Siljak A. (2001) Between East and West: Hegel and the Origins of the Russian Dilemma. Journal of the History of Ideas. 62:2: pp. 335–358. U Pennsylvania P. JStor. Web. 23 November 2010.

Toumayan A. (2004) “I More than the Others”: Dostoevsky and Levinas. Yale French Studies. 104. Encounters with Levinas, pp. 55–66. Yale UP. JStor. Web. 11 May 2010.

Vinokurov, V. (2003) Levinas’s Dostoevsky: A Response to “Dostoevsky’s Derrida”. Common Knowledge. 9:2: pp. 318–340. Duke UP, 2003. Web. 11 May 2010.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

ПАМ’ЯТЬ ТА ІДЕНТИЧНІСТЬ У МИСТЕЦТВІ