РОМАНТИЧЕСКИЙ МОТИВ ВСТРЕЧИ С ДВОЙНИКОМ ИЗ ЗАЗЕРКАЛЬЯ В ПРОИЗВЕДЕНИЯХ В. Я. БРЮСОВА И А. В. ЧАЯНОВА
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2014.18.127922Ключові слова:
романтизм, свобода, мотив, двійник, дзеркало, доля, двосвіття, сюжетАнотація
У статті зроблена спроба зіставити твори В. Я. Брюсова і О. В. Чаянова. Підставою для зіставлення повістей послужив ряд мотивів, ведучим з яких є мотив двойничества. Дані повісті зближує також загальний хронотоп дзеркала і характер героїв, які борються за свободу зі своїми скляними допельгангерами. В ході аналізу творів, ми дійшли висновку, що і В. Я. Брюсов, і О. В. Чаянов в своїх повістях «В дзеркалі» і «Венеціанське дзеркало...» слідують традиціям напряму романтизму з тим, щоб відтворити двосвіття, розщеплювання особистості і героїв, що вступили в поєдинок з інфернальними двійниками, наділеними демонічною силою.Посилання
Брюсов В. Я. В зеркале / В. Я. Брюсов. — Режим доступа к электронному варианту: http://az.lib.ru/b/brjusow_w_j/text_0320.shtml
Брюсов В. Я. О искусстве / В. Я. Брюсов. — Режим доступа к электронному варианту: http://dugward.ru/library/brusov/brusov_o_iskusstve.html
Грин А. С. Крысолов: повести, рассказы / Александр Грин. — М.: Эксмо, 2011. — 640 с.
Злочевская А. Парадоксы зазеркалья в романах Г. Гессе, В. Набокова и М. Булгакова / А. Злочевская // Вопросы литературы. — 2008. — № 2. — Режим доступа к электронному варианту: http://magazines.russ.ru/voplit/2008/2/z19.html
Лаптева И. В. Культурологическое прочтение Э. Т. А. Гофмана на рубеже ХХ–XXI вв. Онтологизм фантастического : дис. … доктора философских наук / Ирина Валерьевна Лаптева. — Саранск, 2008. — Режим доступа к электронному варианту: http://www.lib.ua-ru.net/diss/cont/290835.html
Мафтин Н. Містичне як прояв готичної літератури / Н. Мафтин // Питання літературознавства : науковий збірник / гол. ред. О. В. Червінська. — Чернівці : Чернівецький нац. унт-т, 2011. — Вип. 84. — 352 с.
Минц З. Г. Новые романтики / З. Г. Минц. — Режим доступа: http://www.ruthenia.ru/mints/papers/romantiki.html
Муравьев В. Б. Творец московской гофманиады / Вл. Муравьев // Чаянов А. В. Венецианское зеркало : повести / [вступ. статья и примеч. В. Б. Муравьева]. — М. : Современник, 1989. — С. 5–23.
Осьмухина О. Ю. Зеркало (зеркальность) / О. Ю. Осьмухина // Знание. Понимание. Умение. — 2008. — № 1(2). — Режим доступа к электронному варианту: http://www.zpu-journal.ru/e-zpu/1(2)/osmukhina/
Синкевич В. Феномен зеркала в истории культуры / В. Синкевич. — Режим доступа: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/sink/fen_zerk.php
Тырышкина Е. В. Русская литература 1890-х — начала 1920-х годов: от декаданса к авангарду / Е. В. Тырышкина. — Новосибирск: Изд. НГПУ, 2002. — 151 с.
Чаянов А. В. Венецианское зеркало : повести / А. В. Чаянов — М. : Современник, 1989. — 256 с.
Шалагінов Б. Німецький романтизм і містичне / Б. Шалагінов // Поетика містичного : [колективна монографія] / упорядк. О. Червинської. — Чернівці : Чернівецький нац. унт-т, 2011. — 320 с.
Энциклопедия символов, знаков, эмблем / авт.-сост. В. Андреева и др. — М.: ООО «Издательство Астрель»; МИФ; ООО «Издательство АСТ», 2001. — 576 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).