ГОМІЛЕТИЧНІ НАСТАНОВИ СВЯТОГО АВГУСТИНА І СПОСОБИ ТЛУМАЧЕННЯ БІБЛІЇ В «ЄВАНГЕЛІЇ УЧИТЕЛЬНОМУ» КИРИЛА ТРАНКВІЛІОНА СТАВРОВЕЦЬКОГО

Автор(и)

  • Тетяна Турчина Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.24.128003

Ключові слова:

гомілетика, проповідь, Біблія, бароко, патристика

Анотація

У статті здійснено аналіз смислової впорядкованості проповідей Кирила Транквіліона Ставровецького зі збірника «Євангеліє Учительне» (1619) крізь призму гомілетичних настанов трактату святого Августина «De Doctrina Christiana» (397). На прикладі «Повчання у першу неділю святого посту» з’ясовані  найбільш уживані і дієві стратегії переконання, що використовує отець Кирило і які можна віднайти в Августина.

Посилання

Averyntsev, S. S. (2004), Sofiya - Lohos : slovnyk [Sofia – Logos : vocabulary], Kyiv, Dukh i Litera, [in Ukrainian], 636 s.

Hasparov, M. (1986), Srednevekovye latynskye poetyky v systeme srednevekovoy hrammatyky y rytoryky [Medieval Latin Poetics in the System of Medieval Grammar and Rhetoric] // Problemy lyteraturnoy teoryy v Vyzantyy y latynskom srednevekov'e [Problems of literature theory in Byzantium and Latin Middle Ages], Moscow, Nauka, [in Russian], 255 s.

Holyk, R. (2010), Tilo, dusha i podilenyy svit : stereotypy rann'oho baroko u tvorchosti Meletiya Smotryts'koho ta Kyryla Trankviliona Stavrovets'oho [Body, soul and divided world : stereotypes of the early baroque in the oeuvre of Meletiy Smotrytsky and Kyrylo Tranquilion Stavrovetsky], Bilya dzherel ukrayins'koho baroko, L'viv, Svichado [in Ukrainain], S. 134 – 163.

Kyrylo Trankvilion Stavrovets'kyy, (1619), Yevanheliye uchytelnoye, albo kazannya na nedilya prez rok y na praznyky hospodskiye y narochytym svyatym uhodnykom bozhyim [The Didactic Gospel or Homilies on weeks for all the year and on holidays and on the memory of church fathers and saints], Rakhmanov [Old Slavonic], 181 ark.

Krysa, B. (1995), Vid rytoryky do normatyvnoyi poetyky. XVII–XVIII stolittya [From the Rhetoric to the Normative Poetic. XVII–XVIII century], Zapysky Naukovoho tovarystva imeni Shevchenka, Tom ССХХІX. Pratsi Filolohichnoyi sektsiyi [in Ukrainian], S. 16-28

Krysa, B. (1997), Peresotvorennya svitu. Ukrayins'ka poeziya XVII–XVIII stolit' [Recreation of the World. Ukrainian Poetry of the XVII–XVIII century], L'viv: Svichado [in Ukrainian].

Krysa, B. (2014), Propovidnyk slova Bozhoho. Vstupne slovo [Guard of the God’s Word. Introduction], Kyrylo Trankvilion Stavrovets'kyy Uchytel'ne Yevanheliye, L'viv, Svichado [in Ukrainian], S. 7–18.

Kuznetsov, Y. (2013), Rytoryka. Uchebnoe posobye. [Rhetoric. Textbook], Moscow, Dashkov y K° [in Russian], 560 s.

Mayorov, H. (1979), Formyrovanye srednevekovoy fylosofyy [Formation of the Medieval Philosophy], Moscow, Mysl' [in Russian], 430 s.

Maslov, S. (1984), Kyryll Trankvyllyon-Stavrovetskyy y eho lyteraturnaya deyatel'nost' : opyt ystoryko-lyteraturnoy monohrafyy [Kyrylo Tranquilion Stavrovetsky and his literature practice: an attempt of historical and literature treatise], Kyiv, Naukova dumka [in Ukrainian], 243 s.

Matushek, O. (2013), Propovidi Lazarya Baranovycha v dyskursi ukrayins'koho Baroko : monohrafiya [Sermons by Lazar Baranovych in the discourse of Ukrainian Baroque], Kharkiv, Maydan [in Ukrainian], 359 s.

Pylyavets', L. (1993), Humanistychni tendentsiyi v pohlyadakh na lyudynu y suspil'stvo Kyryla Trankviliona-Stavrovets'koho [Humanistic tendencies in Kyrylo Tranquilion Stavrovetsky beliefs of human and society], Yevropeys'ke Vidrodzhennya ta ukrayins'ka literatura : XIV–XVIII st., Kyiv, Naukova dumka [in Ukrainian], S. 175–193.

Syroyid, D. (2010), Rizdvyani propovidi Kyryla Trankviliona Stavrovets'koho: dosvid prochynannya [Christmas Homilies by Kyrylo Tranquilion Stavrovetsky: the experience of reading], Bilya dzherel ukrayins'koho baroko, L'viv, Svichado [in Ukrainian], S. 178 – 188.

Trofymenko, T. Relihiyni konversiyi kintsya XVI – pochatku XVII st. i tvorchist' Kyryla Trankviliona Stavrovets'koho [Religion Controversies of the end of XVI by the beginning of XVII century and the oeuvre of Kyrylo Tranquilion Stavrovetsky], Bilya dzherel ukrayins'koho baroko, L'viv, Svichado [in Ukrainian], S. 164 – 177.

Eryksen, T. B. (2003), Avhustyn : bespokoynoe serdtse [Augustine: the Restless Heart], Moscow, Prohress-Tradytsyya [in Russian], 371 s.

Brzozowski, M. Ks. (1975), Teoria kaznodziejstwa (wiek XVI–XVII) w Dzieje Teologii Katolickiej w Polsce II, Lublin, T-wo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubielskiego, cz. 1, S. 396–423.

Marrou, H. I. (1958), Augustinus in Selbstzeugnissen und Bilddokumenten, Reinbek.

Murphy, James J. (1962), “The medieval arts of discourse: An introductory bibliography Speech Monographs”, vol. 29 , Iss. 2.

Murphy, James J. (1965), “RHETORIC IN FOURTEENTH-CENTURY OXFORD.” Medium Жvum, vol. 34, no. 1, pp. 1–20., available at: www.jstor.org/stable/43627137. (access March 1, 2017).

Murphy, James J. (1971) “The Metarhetorics of Plato, Augustine, and McLuhan: A Pointing Essay.” Philosophy & Rhetoric, vol. 4, no. 4, pp. 201–214 available at: www.jstor.org/stable/40236785 (access March 1, 2017).

Murphy, James J. (1974), Rhetoric in the Middle Ages : a history of rhetorical theory from Saint Augustine to the Renaissance, Berkeley, Los Angeles, London, University of California Press, xiv, 395 p.

Pawlak, W. (2005), Koncept w polskich kazaniah barokowych, Lublin, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubielskiego.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-12

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ КОМПАРАТИВІСТИКИ