Основні тенденції вивчення середньовічної східнохристиянської гімнографії: рецепція літературознавця
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128007Ключові слова:
середньовічна гімнографія, композиція, образна системаАнотація
У теоретичній статті розглядаються основні літературознавчі тенденції вивчення гімнографічного твору як феномену середньовічної літератури. Серед таких тенденцій визначено: виявлення поетичних принципів організації гімнографічного твору; встановлення композиційних закономірностей гімнографічного твору та моделювання образної системи гімнографічного твору.
Посилання
Vereshhagin E. M. (1996), Hristianskaja knizhnost' Drevnej Rusi., 208 s.
Zalєs'kij M. (2012), Osnovi vіzantіjs'koї ritmіki, ΚΑΛΟΦΏΝΙΑ : Naukovij zbіrnik z іstorії cerkovnoї monodії ta gimnografії, Chislo 6, S. 133-171.
Kazhdan A. P. (2002), Istorija vizantijskoj literatury (650-850 gg.), Ed. A. Kazhdan, v sotrudnichestve s Li F. Sherri i H. Angelidi; perevod s anglijskogo A. Belozerovoj, E. Vaneevoj, V. Gercik, O. Goncharovoj, E. Gordeevoj, Z. Egorovoj, K. Juzbashjana, 529 s.
Kazhdan A. P. (2012), Istorija vizantijskoj literatury (850-1000 gg.) : Jepoha vizantijskogo jenciklopedizma/ Ed. A. Kazhdan; per. s angl. D. Abdrahmanovoj, S. Andreevoj, V. Gercik, M. Kisiliera, V. Fedchenko, D. Chernoglazova, 376 s.
Kozhushnij O. (2009), Prepodobnij Roman Solodkospіvec' ta vіzantіjs'ka gіmnografіja III-VIII st., 264 s.
Krivko R. N. (2011), Perevod, parafraz i metr v drevnih slavjanskih kondakah : I. Metrika drevnej cerkovnoslavjanskoj pojezii v issledovanijah XIX-XXI vv., Revue des etudes slaves, Vol. 2, P. 169-202.
Krivko R. N. (2011), Perevod, parafraz i metr v drevnih slavjanskih kondakah : II. Kritika, istorija i rekonstrukcija tekstov, Revue des etudes slaves, Vol. 4, P. 715-743.
Lovjagin E. (1876), Kondak i ikosy sv. Romana Sladkopevca v chest' svjatyh apostolov, Hristianskoe chtenie, Vol. 7-8, S. 208-222.
Loparev H. M. (1914), Grecheskie zhitija svjatyh VIII – IX vekov : Opyt nauchnoj klassifikacii pamjatnikov agiografii, 295 s.
Malygina M. (2014), K voprosu o ritmicheskoj organizacii slavjanskih gimnograficheskih tekstov, Starobolgaristika, S. 57-67.
Meshherskij N. A. (2013), O hudozhestvenno-izobrazitel'nyh jazykovyh sredstvah gimnografii Kievskoj Rusi, Meshherskij N. A. Istorija hristianskoj liturgicheskoj pis'mennosti: Special'nyj kurs lekcij, podgotovka teksta, redakcija, bibliograficheskie dopolnenija i ukazateli E. N. Meshherskoj, S. 447-454.
Nikiforova A. Ju. «Gornij Ierusalim» kak hronotop vizantijskoj gimnografii [jelektronnyj resurs] – Rezhim dostupa: https://www.academia.edu/4608542/_Heavenly_Jerusalem_as_a_chronotope_of_the_Byzantine_hymnography.
Pikkio R. (2003), Izokolicheskaja tradicija i vozniknovenie russkogo stihoslozhenija, Pikkio R. Slavia Orthodoxa : Literatura i jazyk, S. 611-632.
Pikkio R. (2003) Ob izokolicheskih strukturah v literature pravoslavnyh slavjan, Pikkio R. Slavia Orthodoxa : Literatura i jazyk, S. 543-592.
Prohorov G. M. (2009), «Tak vossijajut pravedniki…» : Vizantijskaja literatura XIV v. v Drevnej Rusi, 272 s.
Rybakov V. A., protoierej (2002), Sv. Josif Pesnopisec i ego pesnotvorcheskaja dejatel'nost', 656 s.
Seregina N. S. (2011) «Slovo o polku Igoreve» i russkaja pevcheskaja gimnografija XII veka, 400 s.
Smelova N. (2009), Jazyk simvolov : Bogorodichnaja tipologija v perevodnoj sirijskoj gimnografii (sravnitel'noe issledovanie), Simvol : Zhurnal hristianskoj kul'tury, Vol. 55, S. 94-120.
Jasіnovs'kij Ju. (2012), Kardinal Pіtra jak doslіdnik vіzantіjs'koї gimnografії, ΚΑΛΟΦΏΝΙΑ : Naukovij zbіrnik z іstorії cerkovnoї monodії ta gimnografії, Chislo 6, S. 215-220.
Crist W., Paranikas M. Antologia Graeca carminum christianorum / W. Crist, M. Paranikas. – Lipsiae, 1871. – 268 s.
Krumbacher K. Geschichte der byzantinidchen Litteratur / K. Krumbacher. – München, 1897. – 510 s.
Papadopulo-Keramevs A. Mitteilungen uber Romanos / A. Papadopulo-Keramevs // Byzantinische Zeitschrift. – Band II. – Leipzig, 1893.
Papadopoulos-Keramevs A. Θεοφάνηζ Σικελόζ / A. Papadopulo-Keramevs // Byzantinische Zeitschrift. – Leipzig, 1900. – S. 370-378.
Pitra J.-B. Analecta Sacra Spicilegio, Solesmensi parata / J.-B. Pitra. – Paris, 1876. – 615 s.
Pitra J.-B. Hymnographie de l`Eglise gregue / J.-B. Pitra. – Roma, 1867.
Pitra J.-B. Sanctus Romanus veterum melodorum princeps. Cantica sacra ex codicibus mss. Monasterii S. Ioannis in insula Patmo / J.-B. Pitra. – Roma, 1888.
Sancti Romani Melodi Cantica / Ed. by P. Maas and K. Trypanis. – Vol. 1. Cantica Genuina. – Oxford, 1963. – P. 517-538.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).