Інтертекстуальність у новелістичному сюжеті фільму Ендрю Никкола «Симона» («Simone»)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128012Ключові слова:
інтертекстуальність, симулякр, віртуальність, трикстер, фаустианський дух, СімонаАнотація
У статті зроблена спроба розкрити інтертекстуальний потенціал та ігрові стратегії, що формують своєрідність фільму «Simone». Відповідно до заявленої концепції в ході аналізу було визначено ряд ключових позицій. Виявлені в кінотексті різні інтертекстуальні відсилання. Осмислені чинники віртуальної реальності та симулякрічності в природі Сімони. Проаналізовано прояви трикстерського та фаустианського кодів у характері героя фільму – Віктора Таранскі.
Посилання
Bezhanov, S. G. (2005), “Virtual movieland (esthetic aspect)”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 1, pp. 147–162.
Bodrijjar, Zh. (2015), Simuljakry i simuljacii [Simulacra and simulations], POSTUM, Moscow, Russia.
Bychkov, V. V. and Ivanov, Vjach. and Man'kovskaja, N. B. (2012), Trialog. Zhivaja jestetika i sovremennaja filosofija iskusstva [Trialogue. Live esthetics and modern philosophy of art], Progress-Tradicija, Moscow, Russia.
Bychkov, V. V. and Man'kovskaja, N. B. (2006), “Virtual reality as phenomenon of the modern art”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 2, pp. 32–60.
Perel'shtejn, R. (2012), Konflikt «vnutrennego» i «vneshnego» cheloveka v kinoiskusstve [Conflict of the "internal" and "external" person in motion picture art], Centr gumanitarnyh iniciativ, Moscow, Russia.
Peresec'kij, R. (2009), “From a sinefiliya to metacinema: from history of self-film reflections”, El topos: kak vozmozhna filosofija kino?, El Topos Cinema Club Foundation, Kharkiv, Ukraine, pp. 102–115.
Starobinskij, Zh. (2016), Chernila melanholii [Melancholy ink], NLO, Moscow, Russia.
Stepanova, A. A. (2015), «Zakat Evropy» Osval'da Shpenglera i literaturnyj process 1920-1930-h gg. : pojetologija faustovskoj kul'tury ["Decline of Europe" of Oswald Spengler and literary process of the 1920-1930th: poetologiya of Faustian culture], Aletejja, St. Petersburg, Russia.
Hrenov, N. A. (2006), Kino : reabilitacija arhetipicheskoj real'nosti [Cinema : rehabilitation of archetypic reality], Agraf, Moscow, Russia.
Hrenov, N. A. (2002), Kul'tura v jepohu social'nogo haosa [Culture during an era of social chaos], Editorial URSS, Moscow, Russia.
Jakusheva, G. V. (2005), Faust v iskushenijah XX veka : Gjotevskij obraz v russkoj i zarubezhnoj literature [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Nauka, Moscow, Russia.
Jampol'skij, M. (1993), Pamjat' Tiresija: Intertekstual'nost' i kinematograf [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Kul'tura, Moscow, Russia
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).