Інтертекстуальність у новелістичному сюжеті фільму Ендрю Никкола «Симона» («Simone»)

Автор(и)

  • Світлана Фокіна Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128012

Ключові слова:

інтертекстуальність, симулякр, віртуальність, трикстер, фаустианський дух, Сімона

Анотація

У статті зроблена спроба розкрити інтертекстуальний потенціал та ігрові стратегії, що формують своєрідність фільму «Simone». Відповідно до заявленої концепції в ході аналізу було визначено ряд ключових позицій. Виявлені в кінотексті різні інтертекстуальні відсилання. Осмислені чинники віртуальної реальності та симулякрічності в природі Сімони. Проаналізовано прояви трикстерського та фаустианського кодів у характері героя фільму – Віктора Таранскі.

Біографія автора

Світлана Фокіна, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Svetlana Fokina

Посилання

Bezhanov, S. G. (2005), “Virtual movieland (esthetic aspect)”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 1, pp. 147–162.

Bodrijjar, Zh. (2015), Simuljakry i simuljacii [Simulacra and simulations], POSTUM, Moscow, Russia.

Bychkov, V. V. and Ivanov, Vjach. and Man'kovskaja, N. B. (2012), Trialog. Zhivaja jestetika i sovremennaja filosofija iskusstva [Trialogue. Live esthetics and modern philosophy of art], Progress-Tradicija, Moscow, Russia.

Bychkov, V. V. and Man'kovskaja, N. B. (2006), “Virtual reality as phenomenon of the modern art”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 2, pp. 32–60.

Perel'shtejn, R. (2012), Konflikt «vnutrennego» i «vneshnego» cheloveka v kinoiskusstve [Conflict of the "internal" and "external" person in motion picture art], Centr gumanitarnyh iniciativ, Moscow, Russia.

Peresec'kij, R. (2009), “From a sinefiliya to metacinema: from history of self-film reflections”, El topos: kak vozmozhna filosofija kino?, El Topos Cinema Club Foundation, Kharkiv, Ukraine, pp. 102–115.

Starobinskij, Zh. (2016), Chernila melanholii [Melancholy ink], NLO, Moscow, Russia.

Stepanova, A. A. (2015), «Zakat Evropy» Osval'da Shpenglera i literaturnyj process 1920-1930-h gg. : pojetologija faustovskoj kul'tury ["Decline of Europe" of Oswald Spengler and literary process of the 1920-1930th: poetologiya of Faustian culture], Aletejja, St. Petersburg, Russia.

Hrenov, N. A. (2006), Kino : reabilitacija arhetipicheskoj real'nosti [Cinema : rehabilitation of archetypic reality], Agraf, Moscow, Russia.

Hrenov, N. A. (2002), Kul'tura v jepohu social'nogo haosa [Culture during an era of social chaos], Editorial URSS, Moscow, Russia.

Jakusheva, G. V. (2005), Faust v iskushenijah XX veka : Gjotevskij obraz v russkoj i zarubezhnoj literature [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Nauka, Moscow, Russia.

Jampol'skij, M. (1993), Pamjat' Tiresija: Intertekstual'nost' i kinematograf [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Kul'tura, Moscow, Russia

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-29

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ТЕОРІЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА ЛІТЕРАТУРНОЇ КРИТИКИ