DOI: https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128012

Інтертекстуальність у новелістичному сюжеті фільму Ендрю Никкола «Симона» («Simone»)

Світлана Фокіна

Анотація


У статті зроблена спроба розкрити інтертекстуальний потенціал та ігрові стратегії, що формують своєрідність фільму «Simone». Відповідно до заявленої концепції в ході аналізу було визначено ряд ключових позицій. Виявлені в кінотексті різні інтертекстуальні відсилання. Осмислені чинники віртуальної реальності та симулякрічності в природі Сімони. Проаналізовано прояви трикстерського та фаустианського кодів у характері героя фільму – Віктора Таранскі.


Ключові слова


інтертекстуальність; симулякр; віртуальність; трикстер; фаустианський дух; Сімона

Повний текст:

PDF

Посилання


Bezhanov, S. G. (2005), “Virtual movieland (esthetic aspect)”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 1, pp. 147–162.

Bodrijjar, Zh. (2015), Simuljakry i simuljacii [Simulacra and simulations], POSTUM, Moscow, Russia.

Bychkov, V. V. and Ivanov, Vjach. and Man'kovskaja, N. B. (2012), Trialog. Zhivaja jestetika i sovremennaja filosofija iskusstva [Trialogue. Live esthetics and modern philosophy of art], Progress-Tradicija, Moscow, Russia.

Bychkov, V. V. and Man'kovskaja, N. B. (2006), “Virtual reality as phenomenon of the modern art”, Jestetika: Vchera. Segodnja. Vsegda, vol. 2, pp. 32–60.

Perel'shtejn, R. (2012), Konflikt «vnutrennego» i «vneshnego» cheloveka v kinoiskusstve [Conflict of the "internal" and "external" person in motion picture art], Centr gumanitarnyh iniciativ, Moscow, Russia.

Peresec'kij, R. (2009), “From a sinefiliya to metacinema: from history of self-film reflections”, El topos: kak vozmozhna filosofija kino?, El Topos Cinema Club Foundation, Kharkiv, Ukraine, pp. 102–115.

Starobinskij, Zh. (2016), Chernila melanholii [Melancholy ink], NLO, Moscow, Russia.

Stepanova, A. A. (2015), «Zakat Evropy» Osval'da Shpenglera i literaturnyj process 1920-1930-h gg. : pojetologija faustovskoj kul'tury ["Decline of Europe" of Oswald Spengler and literary process of the 1920-1930th: poetologiya of Faustian culture], Aletejja, St. Petersburg, Russia.

Hrenov, N. A. (2006), Kino : reabilitacija arhetipicheskoj real'nosti [Cinema : rehabilitation of archetypic reality], Agraf, Moscow, Russia.

Hrenov, N. A. (2002), Kul'tura v jepohu social'nogo haosa [Culture during an era of social chaos], Editorial URSS, Moscow, Russia.

Jakusheva, G. V. (2005), Faust v iskushenijah XX veka : Gjotevskij obraz v russkoj i zarubezhnoj literature [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Nauka, Moscow, Russia.

Jampol'skij, M. (1993), Pamjat' Tiresija: Intertekstual'nost' i kinematograf [Faust in temptations of the 20th century: A Goethe image in the Russian and foreign literature], Kul'tura, Moscow, Russia


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бежанов С. Г. Виртуальный мир кинематографа (эстетический аспект) / С. Г. Бежанов // Эстетика: Вчера. Сегодня. Всегда. – Вып. 1. – М. : ИФ РАН, 2005. – С. 147–162.

 

Бодрийяр Ж. Симулякры и симуляции ; [пер. с фр. А. Качалова] / Ж. Бодрийяр. – М. : ПОСТУМ, 2015. – 240 с.

 

Бычков В. В. Триалог. Живая эстетика и современная философия искусства / В. В. Бычков, Вяч. Иванов, Н. Б. Маньковская. – М. : Прогресс-Традиция, 2012. – 840 c.

 

Бычков В. В. Виртуальная реальность как феномен современного искусства / В. В. Бычков, Н. Б. Маньковская // Эстетика: Вчера. Сегодня. Всегда. – Вып. 2. –М.: ИФ РАН, 2006. – С. 32–60.

 

Перельштейн Р. Конфликт «внутреннего» и «внешнего» человека в киноискусстве / Р. Перельштейн. – М. : Центр гуманитарных инициатив, 2012. – 253 с.

 

Пересецький Р. Від сінефілії до метакіно: з історії самокінорефлексій / Р. Пересецький // El topos : как возможна философия кино? [Исследования. Интервью. Эссе. Переводы. Кинотексты] ; [под ред. Д. Петренко и Л. Стародубцевой]. – Харьков : El Topos Cinema Club Foundation, 2009. – С. 102–115.

 

Старобинский Ж. Чернила меланхолии ; [пер. с франц., Общ. ред. и предисл. С. Зенкина] / Ж. Старобинский. – М. : НЛО, 2016. – 616 с.

 

Степанова А. А. «Закат Европы» Освальда Шпенглера и литературный процесс 1920-1930-х гг. : поэтология фаустовской культуры / А. А. Степанова. – СПб. : Алетейя, 2015. – 496 с.

 

Хренов Н. А. Кино : реабилитация архетипической реальности / Н. А. Хренов. – М. : Аграф, 2006. – 704 с.

 

Хренов Н. А. Культура в эпоху социального хаоса / Н. А. Хренов. – М. : Едиториал УРСС, 2002. – 448 с.

 

Якушева Г. В. Фауст в искушениях XX века: Гётевский образ в русской и зарубежной литературе / Г. В. Якушева. – М. : Наука, 2005. – 258 с.

 

Ямпольский М. Память Тиресия: Интертекстуальность и кинематограф / М. Ямпольский. – М. : Культура, 1993. – 464 с.





2312-6809 (Print), 2522-400X (Online)