«Життя піднесене до „н“-нного ступеню»: харківський театральний сезон Ю. Олеші
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128022Ключові слова:
«Гра у плаху», маска, репертуар, рецензія, театрАнотація
У статті досліджується харківський період творчості Ю. Олеші, який відноситься до 1921 і 1922 років. У цей час письменник дебютує як драматург і театральний критик, а його п’єса «Гра у плаху» не тільки друкується у літературно-художньому журналі «Грядущий мир», видання якого було започатковано у Харкові, але й рекомендується до обов’язкової постановки харківськими театрами у день чергової річниці революції 12 березня 1922 року. Крім того, популярність молодого одесита така, що він сам неодноразово стає «головним героєм» газетних і журнальних публікацій. Проведене дослідження свідчить, що для Ю. Олеші, як і для багатьох інших молодих діячів театрального мистецтва «нового» часу, харківський театральний сезон1921/1922 років став важливим етапом творчої біографії.
Посилання
Aleksandrov, R. (1987) Istorija «Igry v plahu»[The History of the «Games in the Block»], Knizhnoe obozrenie, 1, p. 5[in Russian].
Borbunyuk, V. O. (2017) «Rozdorizhzhya», «tuman» i «zat'marennya»: shlyakhyukrayins'kohomystetstva u 1921 rotsi (zamaterialamyzhurnalu «Shlyakhymystetstva») [«Crossroads», «Fog»and «Obscuration»: thewaysof Ukrainianartin 1921 (source «Thewaysofart» magazine)], Visnyk Kharkivs'koyi derzhavnoyi аkademiyi dyzaynu i mystetstv – Bulletinofthe Kharkiv StateAcademyofdesignandarts, 1, pp. 44–50 [in Ukrainian].
«Igra v plahu». Rannjajap'esaJurijaOleshi [«Games in theblock». Early play by Yuri Olesha] (2004), Publication and introductory text by Gudkova, V. V., Mnemozina: Dokumenty i faktyizistoriiotechestvennogoteatra ХХveka,Iss. 3, pp. 64–87, Moskov, Artist. Rezhissjor. Teatr [in Russian].
I. (1921) Raznogolosica [Difference], Kommunist, 248, p. 4 [in Russian].
Kataev, V. (1922) Teatral'nyezametkipojeta. Neskol'koslovpopovodu [Theatrenotespoet. A fewwordsabout], Hudozhestvennajamysl', 2, p. 12 [in Russian].
K otkrytiju «Molodogoteatra»[For the opening of «Young Theatre»] (1921), Proletarij – Har'kov, 223, p. 6 [in Russian].
L. T. (1922) Theatre.Ukraina (Izbesed) [Ukraine (Interviews)], Teatr.
OrganHudozhestvennogosektoraodesskogogubpolitprosveta, 4, pp. 10–11 [in Russian].
Mystets'kakhronika [Art Chronicle] (1922), Shlyakhymystetstva, 2, p. 69 [in Ukrainian].
Olesha, Ju. (1922) Igra v plahu[Gamesintheblock], Grjadushhijmir, 1, pp. 24–43 [in Russian].
Olesha,Ju. (1998) Literaturnyednevniki [Literary diaries], Znamja, 7, pp. 144–178 [in Russian].
Olesha,Ju. (1934) Nakrajutra [The edge am], Tridcat' dnej, 10,pp. 3–6[in Russian].
Olesha,Ju.(1922) Novyemaski [Newmasks], Hudozhestvennajamysl', 2, pp. 7–8 [in Russian].
Olesha, Ju. (1934) Rabotanadp'esoj [Workontheplay], Tridcat' dnej, 1,pp. 62–67 [in Russian].
Oficial'najachast'. OtVseukrmuztekoma [Theofficialpart.From the All-Ukrainian Music and Theater Committee] (1922), Hudozhestvennajamysl', 3,pp. 22–23[in Russian].
Sankjulot (1922)Teatral'najaazbuka[Theatricalalphabet], Teatr, literatura, muzyka, balet, grafika, zhivopis', kino, 2,p. 13[in Russian].
Sankjulot (1922)Tovarishheskieukoly [Friendlyjabs], Hudozhestvennajamysl', 2, p. 12[in Russian].
ChetvjortajagodovshhinaOktjabr'skojrevoljucii. TeatryHudsektoraGubotnarobraza [The fourth anniversary of the October Revolution.Theaters of the Art Sector of the Provincial People's Liberation Department] (1921), Proletaryy,. 229, p. 4 [in Russian].
Provincija. Har'kov [Province. Kharkov] (1922), Jekran, 18,p. 10 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).