Художньо-естетичні властивості візуалізації подієвості в казках М. Жука
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128027Ключові слова:
казка, подія, сюжет, подієвість, художній твір, метатекст, візуалізаціяАнотація
У статті розглядаються авторські прийоми створення художнього світу в казках М. Жука. Представлено різні підходи до визначення категорії події та подієвості. Аналізуються сфери функціональних можливостей подієвості в художньому творі. Представлено два плани вияву подієвості у творах М. Жука, зокрема, якпрезентацію події (сюжетної одиниці твору) і процесу породження текстув аспектісамоідентифікації автора, виявленняйогомислення, стилю письма.
Посилання
Arutjunova, N. D. (1988), Tipyjazykovyhznachenij. Ocenka. Sobytie. Fakt. [Typesoflanguagevalues. Evaluation. Event. Fact.], Moskow [inRussian].
Bahtin, M.M. (1979), Jestjetikaslovestnogotvorchestva [Aestheticsofverbalcreativity], Iskusstvo, Moskow [inRussian].
Hrebeniuk, T. (2010), Podiia v khudozhniisystemisuchasnoiukrainskoiprozy: morfolohiia, semiotyka, retseptsiia [AneventintheartisticsystemofcontemporaryUkrainianprose: morphology, semiotics, reception], Prosvita, Zaporizhzhia [inUkrainian].
Zhenett, Zh. (1988), Palimpsesty: literaturavovtorojstepeni [Palimpses: seconddegreeliterature], Izd-voimeniSabashnikovyh, Moskow [inRussian].
Zhuk, M.(2011) Drimailykymalaitsiam [Folklorenameisnottranslated], DimkniaziaHaharina: Zbirnyknaukovykhstatei i publikatsii [HouseofPrinceGagarin: Collectionofscientificarticlesandpublications], Vol 6, no 1, pp. 345-359.
Zhuk, M.(2011) Kazky [Tales], DimkniaziaHaharina: Zbirnyknaukovykhstatei i publikatsii [HouseofPrinceGagarin: Collectionofscientificarticlesandpublications], Vol 6, no 1, pp. 360-423.
Literaturoznavchyislovnyk-dovidnyk (1997), R. T. Hromyak, I. I. Kovaliv, V. Teremko, Akademiia, 752 p. [inUkrainian].
Lotman, Ju M., Strukturahudozhestvennogoteksta, availableat : http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Literat/Lotman/_Index.php 11.08.2016 [inRussian].
Hryshchuk, V. V. (2013), Literaturnakazka: stanovlennia i rozvytokzhanru, NaukovizapyskyKharkivnatsionalnohopedahohichnohouniversytetuim. H. S. Skovorody, Iss.1(1). - pp. 22-27. [inUkrainian].
Postmodernizm. Slovar' terminov, (2001), INTRADA, Moskow [in Russian].
Propp, V. Ja. (1972), Morfologijaskazki [Morphologyof a fairytale], Labirint, Moskow [inRussian].
Teorijaliteraturi, (1995), Nauka, Moskw, 495 p. [inRussian].
Todorov, Ts.(2006), Dvapryntsypyopovidi [Twoprinciplesofthestory], Vyd. dim «KM Akademiia», Kyiv [inUkrainian].
Tomashevs'kij, B.V. Teorijaliteraturi. Poєtika, availableat: http://philologos.narod.ru/tomash/poetika.htm 11.08.2016 [inRussian].
Tjupa, V. Analitikahudozhestvennogo ( vvedenie v literaturovedcheskijanaliz), availableat: http://litved.com/docs/Typa-Analitica.pdf 11.08.2016 [in Russian].
Tjupa, V. I. Jevristicheskijpotencialnarratologii, availableat: http://www.gumchtenia.rggu.ru/article.html?id=79366 [inRussian].
Franko, I.Y. (1981), Natsionalnyikoloryt u kazkakhBodianskoho,“Naukovadumka», (Vol 34), Kyiv [inUkrainian].
Shmid, V. Narratologija, available at: http://yanko.lib.ru/books/cultur/shmid-narratology.pdf [inRussian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).