ЖАНРОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ДИНАМІКИ СЮЖЕТІВ І ГЕРОЇВ У ПОЛЬСЬКИХ ДРАМАТИЧНИХ МАЛЮНКАХ (ОБРАЗКАХ) ХІХ - ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2015.20.129369Ключові слова:
драматичні картини, мелодрама, трагікомедія, монтажність композиції, іронія, пародіяАнотація
Досліджуючи польські драми XIX — початку XX століття ми звернули увагу на актуалізацію жанрового підзаголовка драматичних сцен (картин, малюнків).
У поетиці польських драматичних сцен (картин) мелодраматичні, водевільні, трагікомедійні мотиви починають трансформуватися в екзистенційні мотиви залежності людини від власних фобій та абсурдності іі протистояння устоям середовища.
Посилання
Аникст А. Теория драмы от Аристотеля до Лессинга / А. Аникст. — М.: Наука, 1967. — 456 с.
Бабич О. М. Вплив культури візуального на моделі суспільної поведінки: роман X. А. Маньяса «Історії з бару «Кронен»» / О. М. Бабич // Літературна компаративістика. — К.: ПЦ «Фоліант», 2005. — Вип. ІІ. — С.265- 273.
Ищук-Фадеева Н. И. К проблеме драматического героя, «действующего и деятельного» / Н. И. Ищук-Фадеева // Драма и театр: сб. науч. тр. — Тверь: Твер. гос. ун-т, 2005. — Вып. 5. — С. 18-28.
Лавлинский С. «Действие как проблема» в теоретической интерпретации / С. Лавлинский // Новейшая драма рубежа XX-XXI веков: материалы и доклады VI научно-практического семинара. — Самара: «Самарский университет», 2014. — С. 7-19.
Маронь А. Разрушение жанровых стереотипов (жанра мелодрамы) как средство формирования действия в пьесах Н. Коляды / А. Маронь // Новейшая драма рубежа XX-XXI векав: материалы и доклады VI научно-практического семинара. — Самара: «Самарский университет», 2014. — С. 81-96.
Седова Е. В. «Сцены» и «картины»: к постановке проблемы (на материале пьес А. Н. Островского) / Е. В. Седова // Драма и театр: сб. науч. тр. — Тверь: Твер. гос. ун-т, 2002. — Вып. 4. — С.40-51.
Степанов А. Психология мелодрамы / А. Степанов // Драма и театр. — Тверь, 2002. — № 2. — С. 39- 55.
Anczyc Wł. Emigracja chłopska: obraz dramatyczny ludowy w 5 aktach / Wł. Anczyc. — Warszawa, 1877. — 135 s.
Domnik F. Ojcowizna: sztuka ludowa w trzech obrazach / F. Domnik. — Lwуw, 1908. — 79 s.
Kasperski E. Między poetyką a antropologią postaci. Szkic zagadnień / E. Kasperski // Postać literacka. Teoria i historia. — Warszawa: Uniwersytet Warszawski, 1998. — S. 9-41.
Hutcheon L. Ironia, satyra,parodia — o irinii w ujęcie pragmatycznym / L. Hutcheon // Poetyka. T. 1.: Mater. do ćwiczeń. — Warszawa: Un-t Warszawski, 2005. — Wyd. 4. — S. 457- 481.
Olszewska M. J. Tragedia chłopska / M. J. Olszewska. — Warszawa, 2001. — 375 s.
Ruta-Rutkowska K. Ewolucja postaci we wspуłczesnym dramacie / K. Ru- ta-Rutkowska // Postać literacka. Teoria i historia. — Warszawa: Uniwersytet Warszawski, 1998. — S. 127- 140.
Szaniawski K. Chłopski mecenas: sztuka ludowa w 5 obrazach ze śpiewami i tańcami / K. Szaniawski. — Warszawa, 1880. — 92 s.
Wereszczyńska A. Rodzajowe obrazy prowincji Rrylewstwa Pplskiego w «Chłopskim mecenasie» (1880) Klemensa Junoszy-Szaniawskiego // Zapomniany dramat T. 1. — Warszawa: Un-t Warszawski, 2010. — S. 60- 74.
Wolny H. Tragikomedia. Krotochwila / H. Wolna. — Kelce, 2000. — 37 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).