НАРАТИВНА СПЕЦИФІКА ПРОЗИ ВАЛЕНТИНА ТАРНАВСЬКОГО
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2016.23.129426Ключові слова:
наратив, сюжет, вісімдесятники, роман, повість, оповідання.Анотація
У повіствувальній стихії прози В. Тарнавського взаємодіють різні наративні структури (лінійні та нелінійні). Їх функціональне наповнення у текстах оповідань («Алібаба», «Народжена з піни», «Супермен»), повістей («Дисертація»), романів («Матріополь», «Порожній п'єдестал») і складає предмет спеціального вивчення у запропонованій статті. Чи не найбільше уваги приділено формам вияву авторської присутності, як і увиразненню точки зору, втіленої у сюжетобудові творів. Не менш вагоме місце посідає стильова манера митця, сповнена іронії, містифікації, які відкривають сутність антитоталітарного дискурсу, властивого прозаїкові-вісімдесятнику, котрий у переконливих художніх формах демаскував радянский устрій з його ідеологоцентричністю, який занедбував особистість і гуманітарні аспекти буття людини, нівелюючи онтологічні потреби індивіда і суспільства.Посилання
Bahtin, M. (1979), Problemy pojetiki Dostoevskogo, Sov. Rossija, Moscow [in Russian].
Kodak, M. (2010), Poetyka yak systema: literaturno-krytychnyi narys, PVD «Tverdynia», Lutsk [in Ukrainіan].
Natyazhko, S. (2015), Psykhoanaliz u systemi naratolohichnoho analizu, Volyn' filolohichna: tekst i kontekst. Analiz ta interpretatsiya tekstu: zbirnyk naukovykh prats', Skhidnoyevrop. nats. un-t im. Lesi Ukrayinky, Lutsk, vyp. 20, рр. 58–68.
Siruk, V. (2005), Bezfabul'na «mala» proza visimdesyatnykiv: naratyvnyy aspekt, Naratyvni vymiry literatury. Materialy mizhnarodnoyi konferentsiyi z naratolohiyi. Ternopil', Ukrayina, 23-24 zhovtnya 2003 r., vyp. 16, Redaktsiyno-vydavnychyy viddil TNPU, Ternopil', рр. 274–281.
Tarnavskyi, V. (2003), Matriopol, Ukrainskyi pysmennyk, Kyiv [in Ukrainіan].
Tarnavskyi, V. (2013), Portselyanovyy ostriv. Povisti, opovidannya, Presa Ukrayiny, Kyiv [in Ukrainіan].
Tkachuk, O. M. (2002), Naratolohichnyy slovnyk, Aston, Ternopil' [in Ukrainіan].
Tjupa, V. (2016), Takoj uzh u nas narrativ, available at: http://sib.fm/interviews/2016/05/20/takoj-uzh-u-nas-narrativ (access September 6, 2016).
Uspenskij, B. (2000), Pojetika kompozicii. Struktura hudozhestvennogo teksta i tipologija kompozicionnoj formy, Azbuka, Sankt-Peterburg [in Russian].
Fashchenko, V. V. (1971), Iz studii pro novelu. Zhanrovo-stylovi pytannia, Radianskyi pysmennyk, Kyiv [in Ukrainіan].
Fuko, M. (1996), Shcho take avtor?, Zubryts'ka M. Znak. Dyskurs: Antolohiya svitovoyi literaturno-krytychnoyi dumky ХХ st., Litopys, L'viv, рр. 442–456.
Shmid, V. (2012), Istorija literatury s tochki zrenija narratologii, Voprosy literatury, no. 5, рр. 157–174.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).