«СВІТ РЕЧЕЙ» ТА «ОТОЧЕННЯ» ГЕРОЇВ У РОМАНІ О. ЗАБУЖКО «МУЗЕЙ ПОКИНУТИХ СЕКРЕТІВ»
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.27.146423Ключові слова:
О. Забужко, Музей покинутих секретів, структурний аналіз, постколоніальні студії, вивчення пам’ятіАнотація
Роман О. Забужко «Музей покинутих секретів», так само як і вся її твор- чість — художня і публіцистична — присвячені віднайденню минулого — темі, яку можна назвати центральною для мистецтва постколоніальних країн. У науці цей роман розглядався переважно з точки зору жанру, пошуків гендерної ідентичнос- ті та побудови окремих образів. Мета нашого дослідження — описати конкретні механізми актуалізації минулого в тексті, зокрема через «оточення» героїв. Вста- новлено, що герої Забужко віднаходять минуле через зіткнення із «секретами» — речами, які раніше належали близьким для них людям. Намагаючись зрозуміти справжнє значення цих речей, герої опиняються на межі між теперішнім та ми- нулим світом. Тож відновлення минулого, що несправедливо замовчувалося, стає можливим, що й стає сенсом життя для героїв роману.
Посилання
Bakhtin, M. М. (1979), Avtor i heroj v esteticheskoj deiatel’nosti [Author and Hero in Aesthetic Activity], In Aesthetics of verbal creation, Isskustvo, Moscow [in Russian].
Breha, L. (2014), Ginochyj prostir romany O. Zabuzhko «Muzej pokynutykh secretiv » [Female Space in Oksana Zabuzhko’s novel «The Museum of Abandoned Secrets»], Naukovyj visnyk Chidnojevropejs’kogo natsionalnogo universitetu imeni Lesi Ukrajinky, Filologichni nauky, Literaturoznavstvo, no 19, pp. 13–17.
Vypasniak, H. (2012), Ikonichnist’ obrazy natsional’nogo heroja: za romanom O. Zabuzhko «Muzej pokynutykh secretiv» [The image of national hero as an icony: according to the novel «The Museum of Abandoned Secrets»], Pytannia literaturoznavstva, no 85, pp. 121–130.
Volkovets’ka, N. (2012), Dialog mynulogo i suchasnogo u romanah O. Zabuzhko «Muzej pokynutykh secretiv» ta Maryny Levytskoji «Korotka istoriia tractoriv po-ukrajins’ky» [The dialog of the past and modernity in the novels by Oksana Zabuzhko «The Museum of Abandoned Secrets» and M. Lewycka «A Short History of Tractors in Ukrainian], Naukovi zapysky Natsional’nogo universytetu «Ostroz’ka akademiia», Seria Filologichna, no 27, pp. 133–135.
Davydova, A. V. (2013), Tvorchestvo Oksany Zabuzhko i Dzhenis Kulyk Kifer: poisk natsional’noj i hendernoj identichnosti [The writing of Oksana Zabuzhko and Janice Kulyk Keefer: gender and national identity seeking], Naukovi zapysky Natsional’nogo universytetu «Ostroz’ka akademiia», Seria Filologichna, no 27, pp. 129–131.
Yegorova, Y. M., and Kopjeitseva, L. P. (2015), Fenomen karnavalu v masovij literaturi (na materiali romanu Oksany Zabuzhko «Muzej pokynutykh secretiv» [The phenomenon of carnival is in mass literature (on material of novel by Oksana Zabuzhko «The Museum of Abandoned Secrets»], Naukovyj visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlyns’kogo, Filologichni nauky (Literaturznavstvo), no 2 (16), pp. 98–102.
Zabuzhko, O. (2009), The Museum of Abandoned Secrets, retrieved from https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2745
Klujk, G. S. «Muzej pokynutykh secretiv». Istoricheskij i detektivnyj narrativy [«The Museum of Abandoned Secrets» A historical and detective narratives], Mova i kul’tura, no 16, issue 4, pp. 328–332.
Krasnokuts’ka, A. V. (2010), Muzej u filosofs’komu prostori «smerti avtora» (za romanom Oksany Zabuzhko «Muzej pokynutykh secretiv») [A Museum in a philosophy’s sphere of «the death of the author» (according to the novel by Oksana Zabuzhko «The Museum of Abandoned Secrets»], Literatura v konteksti kul’tury, no 20 (1), pp. 115–123.
Mamardashvili, M. (2014), Psihologicheskaya topologija puti [Psychological Topology of the Way], Fond M. Mamardashvili, Moscow.
Pechers’kukh, L. O. (2011), «Muzej pokynutykh secretiv» O. Zabuzhko u zhanrovij systemi ukrajins’kogo postmodernogo romanu [«The Museum of Abandoned Secrets» by Oksana Zabuzhko in the genre system of Ukrainian postmodern novel], Naykovi zapysky Kharkivs’kogo natsional’nogo pedagogichnogo universytetu im. G. S. Skovorody, Seria Literaturoznavstvo, no 3, issue 2, pp. 155–164.
Polischyk, Y. (2010), Ginka, pamjat’, mova [A woman, a memory, a language], retrieved from http://litakcent.com/2010/06/03/zhinka-pamjat-mova/
Romanenko, O. (2016), Identychnist’ natsiji ta tekstu: yak suchasna ukrajins’ka literatura formuie intensyvni obrazu natsional’noji identyfikatsiji [Nation and Text’s identity: creating intensive images of national identification using modern Ukrainian literarute], Literaturnyj protses: metodlogiia, imena, tendentsiji, Filologichni nauky, no 7, pp. 112–120.
Steblyna, N. (2008), Tochka zory masovoji ljudyny u pus’mennyts’kij publitsystytsi Oksany Zabuzhko (na meteriali zbirok «Khroniky vid Fortinbrasa» ta «Reportazh z 2000-go roku») [The mass person position in Oksana Zabuzhko’s journalism (on the material of the books «Chronicles from Fortinbras» and «The report from 2000th»], Dialog: Media-studiji, no 7, pp. 78–87.
Faizullina, H. S. Etnokul’turographija v ukrajins’komu postmodernists’komu filosofs’komu romani «Muzej pokynutykh secretiv» Oksany Zabuzhko [Ethnoculturography in Urainian postmodern philosophical novel «The Museum of Abandoned Secrets» by Oksana Zabuzhko], Problemy sotsial’noji roboty: filosofiia, psykhologiia, sotsiologiia, no 2, pp. 111–115.
Chudakov, A. (1992), Slovo — vesch — mir. Ot Pushkina d Tolstogo [A word — a thing — a world. From Pushkin to Tolstoj], Sovremennyj pisatel’, Moscow.
Gong, J. (2012), Re-Imaging an Ancient, Emergent Superpower: 2008 Beijing Olympic Games, Public Memory, and National Identity, Communication and Critical/Cultural Studies, no 9, issue 2, pp. 191–214.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).