А. БАРБЮС, Е. РЕМАРК Й О. ГОНЧАР : МАЙСТЕРНІСТЬ АНТИВОЄННОЇ РОМАНІСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.27.146426Ключові слова:
художня структура, портретно-пейзажний аспект, сюжет- но-композиційна основа, відступи — ретроспекціїАнотація
Стаття присвячена дослідженню художньої структури антивоєнних рома- нів А. Барбюса, Е. Ремарка й О. Гончара. Окреслено спільне й відмінне в сюжет- но-композиційній основі романів, психології персонажів, портретно-пейзажному аспекті, екстер’єрах та інтер’єрах, авторській мові тощо. Особлива увага ак- центується на особливостях їхнього художнього методу — реалістично-нату- ралістичному (А. Барбюс й Е. Ремарк) і реалістично-романтичному (О. Гончар). При вивченні наскрізних художніх деталей, повторюваних епітетів або одноко- рінних слів, однотипних тропів, образів-символів, або мовно-жестової поведінки персонажів простежено специфіку художньої структури антивоєнних романів указаних авторів. Крім того, досліджено ключові слова романів, що слугують узагальненими формами образної свідомості, виявлено їх вплив на метафоричну і філософсько-моральну сутність творів. Проаналізовано особливості мовленнєвої структури романів, кваліфікуюча лексика та роль цих форм у тематологічній ін- терпретації в руслі авторської позиції.
Посилання
Barbius, A. (1974), Vohon, Molod, Kyiv [in Ukrainіan].
Honchar, O. (1987), Tvory (Vol. 1–7), Vol. 4, Dnipro, Kyiv [in Ukrainіan].
Humennyi, M. (2012), Zakhidnyi antyvoiennyi roman i proza O. Honchara: komparatyvnyi aspekt, Vyd-vo «Ievshan-zillia», Kyiv [in Ukrainіan].
Dyma, A. (1977), Pryntsypы sravnytelnoho lyteraturovedenyia, Nauka, Moscow [in Russian].
Remark, E. M. (1986), Tvory (Vol. 1–2), Vol. 1, Dnipro, Kyiv [in Ukrainіan].
Chanyshev, A. N. (1991), Kurs lektsyi po drevnei y srednevekovoi fylosofyy, Vysshaia shkola, Moscow [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).