АРХІТЕКТУРНІ ТА ТЕАТРАЛЬНІ КОДИ В ЛІТЕРАТУРНО -ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.27.146611Ключові слова:
інтермедіальність, архітектурні та театральні коди у літературно-художньому творіАнотація
Секрет підвищеної уваги кінотворців до роману «Привид опери» Гастона Леру у його специфічному світі, який провокує до міждискурсивного, інтермедіального перекодування, відкритого полілогу мистецтв. Предмет статті — інтермедіаль- ність, яка розглядається у двох ракурсах: як явище мистецтва і як метод ана- лізу. В романі виявлено елементи інших видів мистецтв. Назва фокусує увагу на головному герої і на місці дії. Оперний театр стає головним діючим персонажем. Леру виводить на метафізичний рівень реальну архітектурну споруду — Гранд-о- пера в Парижі. Митець зосереджує увагу на антитезі верху і низу опери як двох світів: натхнення/творчості і ненависті/страху, і, як наслідок, добра і зла. Ху- дожньо-естетична концепція роману «Привид опери» увиразнюється за рахунок інтермедіальних акцентів. Провідна ідея прочитується крізь архітектурні, теа- тральні, музичні контексти, декодування яких сприяє наближенню до таємничого феноменального таланту Леру — майстра слова.Посилання
Andrusсhenko, E. Yu.(2007), Musikls E. Lloid-Webbera konca 1960–1980 godov: Syujeti. Janr. Stilistika. [Andrew Lloyd Webber musicals of the late 1960– 1980s: Plots. Genre. Style, Rostov-na-Donu [in Russian].
Budniy, V. (2008), Porivnjalne literaturoznavstvo [Budny V., Ilnitsky M. Comparative literature] Kyiv, Publishing House «Kievo-Mogilyanskaya Academy» [in Ukrainіan].
Kunas, T. (2015), Zlo, Rozkrittya sutnosti zla u literaturi ta mystectvi [Kunnas Tarmo Evil. Disclosure of the essence of evil in literature and art], Translated by Malevich I. and Stoyanovska Yu., Kyiv, Nika-Centre [in Ukrainіan].
Leru, G. (2016), Prizrak operi. [Leru G. Phantom of the Opera] Translated by Mudrolyubova D., SPb. [in Russian].
Lotman, Yu. (1970), Strutura hydojestvennogo teksta [Lotman Yu. Artistic text structure], Moscow, Art [in Russian].
Prosalova, V. (2014), Intermedialni aspekti novitnoi ukrainskoi literature [Prosalova V. Intermedia aspects of the newest Ukrainian literature], Donetsk [in Ukrainіan].
Webber, A. L., Hart Ch., Stilgoe R. (2010), The Phantom of the Opera (piano- vocal score), Parts I–II, RNH, N. Y. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).