«Я пам’ятник собі…»: інтертекстуальне поле фільму Б. Караджева «постачальник слів»
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128018Ключові слова:
А. Гаврилов, Б. Караджев, інтертекстуальність, метатекстуальність, фільм-портрет, мотивАнотація
У статті запропоновано комплексний аналіз різних видів інтертексту, що формують смислове поле документального фільму Б. Караджева «Постачальник слів», присвяченого письменнику А. Гаврилову. Актуальність дослідження визначається відсутністю кінознавчих і літературознавчих інтерпретацій «Постачальника слів» і активним інтересом сучасного літературознавства до питань взаємодії текстів, що відносяться до різних видів мистецтва. Показано, що режисерська концепція фільму формується як результат співвідношення літературного, музичного, живописного і кінематографічного інтертекстів. Інтертекстуальні елементи служать засобом з'єднання і взаємопроникнення «тексту життя» і «тексту літератури», виконують авторефлексивну функцію, акцентують метафізичний вимір зображуваного і в той же час сприяють десакралізації центрального образу.
Посилання
Burovceva, N. Ju. (2012), “Prose of Anatoliy Gavrilov”, Jaroslavskij pedagogicheskij vestnik, no. 1, vol. I, pp. 241–245, [in Russian].
Vezhljan, E. (2010), “Marginal mainland (Case of Anatoliy Gavrilov)”, The banner, no 8, available at: http://znamlit.ru/publication.php?id=4354 (access May 15, 2017) [in Russian].
Vasilevskij, A. (1998), “The postman, or pessimism”, Novyi mir – The new world, no. 8, pp. 229–231, available at: http://magazines.russ.ru/novyi_mi/1998/8/ rec01.html (access May 15, 2017) [in Russian].
Viktorija Belopolskaja – Boris Karadgev: Dok. author bifurcate. New tendencies in documentary cinema (2016), Art of the cinema, no. 1, available at: http://kinoart.ru/archive/2016/01/ (access May 15, 2017) [in Russian].
Gavrilov, A. (2010), Berlinskaja flejta: Rasskazy; Povesti [The Berlin flute: The Stories]. Moscow, KoLibri, [in Russian].
Gavrilov, A., (2004), Ves Gavrilov [All Gavrilov]. Moscow, Emergency Exit, [in Russian].
Gavrilov, A., (2011), Vopl vperedsmotrjashhego: povest; rasskazy [A lookout’s cry: The stories]. Moscow, KoLibri, [in Russian].
Gavrilov, A., (2010), “I have heard a voice. The five stories”, Novyi mir – The new world, no. 5, available at: http://magazines.russ.ru/novyi_mi/2010/5/ga4.html (access May 15, 2017) [in Russian].
Galina, M., (2005), “Ex-monumentum”, Arion, available at: http://www.arion.ru/bcontent.php?bookyear=2005&name=88&idx= 1467 (access July 10, 2017) [in Russian].
Gulin, I., (2011), “Word after fat”, vailable at: http://os.colta.ru/literature/projects/20135/details/20446/?expand=yes (access May 15, 2017) [in Russian].
De Filippo, Alessandro, (2013), “We go on Uruguay”, available at: https://www.proza.ru/2013/10/01/1430 (access July 10, 2017) [in Russian].
Dudukina, E., (2004), “If you wish in another way – to think write good stories”, DeiLi, no. 5, available at: http://cinema.on33.ru/daily.shtml?action=a&n=5&a=13 (access May 15, 2017) [in Russian].
Kuchina, T. G., and Bokarev, A. S., (2014), “Functions of another's word in metapoetics of S. Gandlevskij”, Jaroslavskij pedagogicheskij vestnik, no. 2, vol. 1, pp. 208–212, (access May 15, 2017) [in Russian].
“Generation of yard keepers”, Vremia Z – The time Z, available at: www.ytime.com.ua/ru/55/1310/12/ (access July 1, 2017) [in Russian].
“Why?” Krai rodnoi – Native land. Texts of songs, available at: http://ale07.ru/music/notes/song/bayan/ppvsb/text_ppvsb1.htm (access May 15, 2017) [in Russian].
Pronin, A. A., (2016), “Narrative strategy of the author in portrait dokumentary”, Nauchnye vedomosti Belgorodskogo gosudarstvennogo universiteta. Series: Gumanitarnye nauki, iss. 14 (235), vol. 30, available at: http://cyberleninka.ru/article/n/narrativnye-strategii-avtora-v-portretnoy-dokumentalistike (access May 15, 2017) [in Russian].
Pronin, A. A., (2016), “«Another's text» in narrative structure of documentary biographic film: from the citation to centone”, World of linguistics and mass communications: electronic magazine, no. 1, available at: http://www.tverlingua.ru/archive/043/ 02_043.pdf (access May 15, 2017) [in Russian].
Razumova, N. E., (2015), “Chekhovian ravines”, Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, iss. 10 (163), pp. 119–127, [in Russian].
Sergij, ieromonah. “Blasphemy or search of God?” Te Deum laudamus! available at: http://arnaut-katalan.narod.ru/rybko5.html (access May 15, 2017) [in Russian].
Teksty pesen [Texts of songs], Zvuki Mu. Petr Mamonov, available at: http://www.pesni.net/text/Zvuki-MU-Petr-Mamonov (access May 15, 2017) [in Russian].
Trokaj, M., (2015), Boris Karadgev : “Intonation – this is a dokument of the time”, Zvezda – The star, available at: http://zvzda.ru/interviews/59c29e72b50d (access June 25, 2017) [in Russian].
Ugolnikov, Ju., (2012), “A voice of cryer in loneliness”, Novyj mir – The new world, no. 1, available at: http://magazines.russ.ru/novyi_mi/2012/1/u16.html (access May 15, 2017) [in Russian].
Chudakov, A. P., (1971), Pojetika Chehova [Poetics of Chekhov], Moscow, Nauka, [in Russian].
Shishkina, M. V., (2015), “Figures of intertext from the point of view of the theory of prototypes (on the material of prototype "Monument" in Russian poetry of the end XX – the beginnings of XXI century)”, Grani poznanija: jelektronnyj nauchno-obrazovatelnyj zhurnal Volgogradskogo gosudarstvennogo socialno-pedagogicheskogo universiteta, no. 5 (39), available at: http://grani.vspu.ru/files/publics/1438438876.pdf (access May 15, 2017) [in Russian].
Jazynin, M., (2002), Anatoliy Gavrilov: “I play one string”, Prizyv – Appeal, available at: www.facebook.com/permalink. php?story_fbid=827437937385539&id= 492883604174309&substory_index=0 (access May 15, 2017) [in Russian].
Jampolskij, M. B., (1993), Pamjat Tiresija. Intertekstualnost i kinematograf [Memory of Tiresiy. Intertextuality and cinematograph], Moscow, RIK Kultura, [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).