Дитяче бачення в оповіданнях та інтернет-постах Тетяни Толстої
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2017.25.128028Ключові слова:
поетика візуальності, дитяча оптика, художня публіцистика, інтернет-постАнотація
Аналіз сучасного етапу розвитку літератури неможливий без співставлення мережевих та немережевих жанрів, особливо у творчості одного й того ж письменника. Активний дослідницький інтерес продовжує викликати постать Т. Толстої, у творчості якої важливе місце посідає дитяча тема. Вивчення мережевої творчості визнаних письменників – актуальний напрямок інтерпретації сучасного літературного процесу.
Метою статті є з’ясування принципів і механізмів функціонування дитячого бачення в оповіданнях і постах Т. Толстої (оповідання «Любиш – не любиш» (1987 р.) та «Невидима діва» (2014 р.), пости автора за 2014—2016 рр.). Виявляючи певну еволюцію в освоєнні Т. Толстої заявленої теми, автор приходить до висновку, що функціонування механізмів дитячої оптики в різних текстах будується за схожими принципами. Це дозволяє говорити про універсальність розглянутого аспекту поетики для усієї творчості письменниці.
Посилання
Babicheva, A. (2012) Otkrytaja mysl' : internet na bumage // Znamja, 5. Electronic resource, access mode: http://magazines.russ.ru/znamia/2012/5/b31.html [in Russian].
Bogdanova, E. (2015) Motivnyj kompleks prozy Tat'jany Tolstoj : dis. na soiskanie uchen. stepeni kand. filol. nauk : spec. 10.01.01 «Russkaja literatura», SPb. [in Russian].
Vajl', P., Genis, A. (1990) Gorodok v tabakerke // Zvezda, 8, p. 147–150 [in Russian].
Vlasova, L. (2006) Vtorosjuzhetnost' v jesseistike T. Tolstoj // Vestn. Tambovskogo un-ta. Serija : Gumanitarnye nauki, 2, p. 288–300 [in Russian].
Genis, A. Pojetika Fejsbuka. Electronic resource, access mode: http://www.svoboda.org/content/transcript/27247869.html [in Russian].
Golovanova, M., Abramova, M., Pichugina, O. (2008) O kul'ture pis'mennoj rechi v sisteme Runet // Trudy
Mezhdunarodnogo simpoziuma «Nadezhnost' i kachestvo», 1. Electronic resource, access mode: http://cyberleninka.ru/article/n/o-kulture-pismennoy-rechi-v-sisteme-runet [in Russian].
Kostyrko, S. Setevaja literatura. Electronic resource, access mode: http://magazines.russ.ru/novyi_mi/2000/1/netlib.html [in Russian].
Paramonov, B. (2000) Zastoj kak kul'turnaja forma (o Tat'jane Tolstoj) // Zvezda, 4, p. 234–238 [in Russian].
Prohorov, G. (2012) Chto takoe «hudozhestvennaja publicistika»? // Novyj filologicheskij vestnik, 3 (22), p. 44–52 [in Russian].
Surat, I. (2014) Inogda ljubov' : novaja proza Tat'jany Tolstoj // Znamja, 8, p. 188–201 [in Russian].
Tolstaja, T. (2015) Nevidimaja deva, Moscow, AST [in Russian].
Tolstaja, T. Account in Facebook, access mode: https://www.facebook.com/TatyanaTolstaya?fref=ts [in Russian].
Uspenskij, B. (2000) Pojetika kompozicii, SPb, Azbuka [in Russian].
Jepshtejn, M. (2005) Postmodern v russkoj literature, Moscow, Vyshcha shkola [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).