В. Ф. ОДОЕВСКИЙ И Э. А. ПО (к проблеме фантастического)

Автор(и)

  • Тамара Морєва Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2011.15.128079

Ключові слова:

фантастика, романтизм, двосвіт, психологічна проза, двійництво

Анотація

У статті аналізуються особливості фантастичних творів В. Ф. Одоєвського і Е. А. По. Робиться висновок про те, що письменників-романтиків залучав не потойбічний світ, а насамперед подвійність і таємничість внутрішнього світу людини. У творчості В. Ф. Одоєвського і Е. А. По спостерігається сполучення фантастики й реальності.

Посилання

Берковский Н. Я. О романтизме и его первоосновах / Н. Я. Берковский. — М.: Искусство, 1971. — 350 с.

Ботникова А. Б. Функции фантастики в произведениях немецких романтиков / А. Б. Ботникова // Проблемы художественного метода. Ученые записки. — Рига, 1977. — Т. 125. — С. 2–15.

Достоевский Ф. М. Об искусстве / Ф. М. Достоевский. — М.: Искусство, 1973. — 242 с.

Жирмунский В. М. У истоков европейского романтизма / Жирмунский В. М., Сигал Н. А. // Уолпол Г., Казот Ж., Бекфорд У. Фантастические повести. Приложения. — Л.: Художественная литература, 1967. — С. 249–284.

Манн Ю. В. Эволюция гоголевской фантастики / Ю. В. Манн // К истории русского романтизма. — М.: Наука, 1973. — С. 205–246.

Маттисен Ф. О. Эдгар Аллен По / Ф. О. Маттисен // Литературная история США. — М.: Наука, 1977. — С. 350–396.

Одоевский В. Ф. Пестрые сказки / В. Ф. Одоевский. — СПб., 1833. — 220 с.

Одоевский В. Ф. Собр. соч.: в 2 т. / В. Ф. Одоевский. — М.: Художественная литература, 1981. — Т. 2. — 442 с.

По Э. А. Поэтический принцип / Э. А. По // Эстетика американского романтизма. — М.: Искусство, 1977. — С. 130–155.

Скабический А. М. Очерки умственного развития нашего общества / А. М. Скабачевский // Отечественные записки. — 1870. — Т. СХСІІІ. — № 11. Отд. 1. — С. 3–4.

Турьян М. А. Странная моя судьба… / М. А. Турьян. — М.: Книга, 1991. — 340 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2011-06-15

Номер

Розділ

ЛІТЕРАТУРНА КЛАСИКА: СУЧАСНИЙ ПОГЛЯД