РИСИ ПОСТКІБЕРПАНКУ В РОМАНІ ЛЮБЕНА ДІЛОВА «КОЛИ ОБИРАЄШ СЕБЕ»

Автор(и)

  • Олена Юріївна Сайковська Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2015.21.129274

Ключові слова:

посткіберпанк, постмодернізм, фантастика, оніричний дискурс, екзистенціалізм

Анотація

Cтаття присвячена актуальній проблемі функціонування посткіберпанку у фантастичному романі відомого сучасного болгарського письменника. У роботі названі основні риси посткіберпанку та визначено особливості їх реалізації у тексті. Наголошено на авторському осмисленні окремих екзистенціалів (безсмертя, самовизначення, сумнів, песимізм, абсурд) як однієї з рис посткіберпанку. Визначено специфіку зображення сновидінь в онейросфері постмодерністського роману, яка обумовлена авторською настановою зображення боротьби протилежних начал у душі героя, аналізом особливостей його свідомості, творенням нової міфології. Вказані можливі напрями для подальшого дослідження твору: проблематика сексуальності, фройдизму, оніричного дискурсу.

Біографія автора

Олена Юріївна Сайковська, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Olena Sajkovska

Посилання

Borun, K. (1967), Gran bessmertija [Egde of immortality], Moskow, Mir [in Russian].

Vernadskij, V. I. (1944), Neskol’ko slov o noosfere [A few words about the noosphere], Uspehi sovremennoj biologii — The successes of modern biology, 18, Vol. 2, pp. 113–120 [in Russian].

Dilov, L. (2002), Da izberesh sebe si [Choosing oneself], Sofia, Bard, [in Bulgarіan].

Encyklopedija postmodernizmu [Encyclopedia of postmodernism] (2003), Translated by Shovkun, V., Kyiv, Osnovy [in Ukrainіan].

Kvit, S. (2003), Osnovy ghermenevtyky [Basics of hermeneutics], Kyiv, KM Academy [in Ukrainіan].

Levchuk, L. (1997), Zakhidnojevropejsjka estetyka XX stolittja [Western European aesthetics of the twentieth century], Kyiv, Lybid [in Ukrainіan].

Njamcu, A. E. (2002), Pojetika sovremennoj fantastiki [Poetics of the modern fiction], Ruta, Chernivci, [in Russian].

Njamcu, A. E. (2004), Sovremennaja fantastika (problemy teorii) : uchebnoe posobie [Modern fiction (problems of theory) ; tutorial], Ruta, Chernivci, [in Russian].

Pastushkova, O. V. (2015), Chelovek faktichnyj: postmodernizm versus jekzistencializm [Person factual: Postmodernism versus Existentialism], available at : http: // tipabiblioteka.narod.ru/hf.doc (access November 08, 2013) [in Russian].

Potapenko, Ja. and Potapenko, Gh. (2011), Reaktualizacija teoretychnykh nadbanj ekzystencializmu v postmodernistsjkomu dyskursi [Updating of the theoretical achievements of existentialism in postmodern discourse], Teoretychna i dydaktychna filologhija, Vol.9., available at : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/tidf/2011_9/328_338.pdf doc (access November 08, 2013) [in Ukrainіan].

Rudnev, V. (1997), Slovar kultury XX veka [Dictionary of culture of the twentieth century], Agraf, Moskow, [in Russian].

Tatarenko, A. (2012), Serbsjka literaturna fantastyka postmodernoji doby» (shtrykhy do portreta literaturnogho javyshha) [Serbian literary fiction of postmodern era (touches to the portrait of the literary phenomenon)], Slov’jansjkafantastyka : zbirnyk naukovykh pracj, Kyiv, Kyjivsjkyj universytet [in Ukrainіan].

Jepshtejn, M. (2004), Znak probela. O budushhem gumanitarnyh nauk [The sign of blank. About the future of the humanities], Novoe literaturnoe obozrenie, Moskow, [in Russian].

Cherepanov, S. G. (2002), Russkie versii jekzistencializma. Istoriko-filosofskij analiz [Russian versions of existentialism. Historical and philosophical analysis], Thesis abstract for Cand. Ph (Phylosophy), 09.00.03, Ekaterinburg, [in Russian].

Shklovskij, I. S. (1976), Vselennaja, zhizn, razum [Universe, life, mind], Nauka, Moskow, [in Russian].

Person, Lawrence. Notes Toward a Postcyberpunk Manifesto available at : http://slashdot.org/story/99/10/08/2123255/notes-toward-a-postcyberpunk-manifesto (access November 08, 2013) [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-15

Номер

Розділ

ХУДОЖНІЙ ДОСВІД ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ