Український історичний роман ХХ століття: проблема трансформації правди
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.26.129457Ключові слова:
історичний роман, письменник, історична правда, художня правда, факт, психологія, документи епохи, історикАнотація
У статті проаналізовано окремі етапи та аспекти творчої праці митця щодо художнього осмислення історії. Доводиться думка про тісну взаємодію наукового усвідомлення і художнього відображення письменником сторінок минулого, що сприяє процесу творення авторської концепції. Такий огляд дав змогу зробити висновки, які пояснюють особливість та виняткове місце жанру історичного роману в українській літературі.Посилання
Bilyk, I. (2018), «Yevhen Marchuk persuaded me to abandon the «Sword of the Areas»» available at: http://vsiknygy.net.ua/interview/1024/
Zahrebelnyi, P. A. (1981), «Dignity and sins of our novels», Zahrebelnyi P. A. Nelozhnymy ustamy: statti, ese, narysy, Radianskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 366–388.
Zahrebelnyi, P. A. (1981), «Attempt of autocompositions», Zahrebelnyi P. A. Nelozhnymy ustamy: statti, ese, narysy, Radianskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 438–458.
Ivanychuk, R. (1999), Dorohy volni i nevolni. Spohady ta medytatsii [The voluntary and involuntary roads. Memories and Meditations], Prosvita, Lviv [in Ukrainian].
Ivanchenko, R. P. (2005), ««People without its own country is a defenseless people»», Ivanchenko R. P. Ya povertaiu Ukraini te, shcho v nei vkradeno: Statti. Narysy. Rozdumy, Ukrainskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 405–417 [in Ukrainian].
Ivanchenko, R. P. (2005), ««Only on the basis of historical truth...»», Ivanchenko R. P. Ya povertaiu Ukraini te, shcho v nei vkradeno: Statti. Narysy. Rozdumy, Ukrainskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 337–355 [in Ukrainian].
Ivanchenko, R. P. (2005), ««Only the people who realize themselves can have a future»», Ivanchenko R. P. Ya povertaiu Ukraini te, shcho v nei vkradeno: Statti. Narysy. Rozdumy, Ukrainskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 376–381 [in Ukrainian].
Malyk, V. (2010), Synia knyha: Shchodennyk (zapysky dlia sebe). 1958–1998 [Blue Book: Diary (notes for yourself). 1958–1998], TOV «ASMI», Poltava [in Ukrainian].
Medunytsia, M. (2001), «The Benefits of Life and Creativity», Ridna shkola, no. 11, pp. 78–79.
Pyvovarska, A. (1992), «The house on the mountain. The conversation with Valeriy Shevchuk», Suchasnist, no. 3, pp. 54–59.
Slaboshpytskyi, M. (1987), «Semen Sklyarenko and his «Svyatoslav»», Skliarenko S. D. Sviatoslav, Dnipro, Kyiv, pp. 5–18 [in Ukrainian].
Franko, I. (1978), «Zakhar Berkut. The image of public life of the Carpathian Rus’ in the XIII century. Preface», Franko I. Tvory: V 50-ty t., Vol. 16, Naukova dumka, Kyiv, pp. 7–154 [in Ukrainian].
Shevchuk, V. O. (1990), «Mysterious and flattering world of Queen Natalie», Shevchuk V. O. Doroha v tysiachu rokiv: Rozdumy, statti, ese, Radianskyi pysmennyk, Kyiv, pp. 378–385 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).