Поетика двійництва в романі Антона Понизовського «Принц Інкогніто»

Автор(и)

  • Валентина Мусий Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.26.129474

Ключові слова:

роман, персонаж, двійництво, структура роману, точка зору, авторська концепція, Антон Понизовський

Анотація

У центрі уваги автора статті — нещодавно опублікований роман сучасного російського письменника Антона Понизовського «Принц інкогніто». Для досягнення головної мети — виявлення авторської концепції дійсності, втіленої у творі, досліджено систему повторів на рівні деталей зовнішності персонажів, їхніх прізвищ, обставин їхньої долі, найменувань предметів оточення, а також вияву двійництва на рівні системи персонажів. Одна з ключових теоретичних категорій, якою оперує автор статті, «точка зору». Проаналізовано зв’язок між конфігурацією точок зору і структурою роману. Автор доходить висновку, що, незалежно від центральної або другорядної ролі у творі, обидва «принци» терплять фіаско в зіткненні з життям із-за пасивності обраної ними життєвої позиції, тому вони виступають у романі в якості двійників.

Посилання

Krylova, A. (2014), Opredelenie ponyatiya «dvojnichestva» v literature i filosofsko-ehsteticheskaya baza ego vozniknoveniya [Determination of the concept of «duality» in literature and it’s philosophical-aesthetic base] [in:] Parus, no. 34, available at: parus.ruspole.info/node/5628 [in Russian].

Ponizovskij, A. V. (2017), Princ inkognito: roman [Prince incognito: a novel], Izdatel’stvo AST: Redakciya Eleny SHubinoj, Moscow [in Russian].

Tyupa, V. I. (2001), Narratologiya kak analitika povestvovatel’nogo diskursa («Arhierej» A. P. CHekhova) [Narratology as an analytics of narrative discourse («Bishop» by Anton Chekhov)], Publishing House of Tver State University, Tver [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-26

Номер

Розділ

ХУДОЖНІЙ ДОСВІД ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ