ЕТИКО-ЕСТЕТИЧНІ ГОРИЗОНТИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ДЕТЕКТИВУ БОРИСА НЕЧЕРДИ («СМЕРТЬ КУР’ЄРА»)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2018.27.146410Ключові слова:
Борис Нечерда, пригодницько-детективний, кримінальний, ін- телектуальний роман, агон, топос Одеси, прототипиАнотація
Об’єктом аналізу у статті є вельми оригінальний роман Бориса Нечерди «Смерть кур’єра», який залишається і донині актуальним за своєю морально-етичною проблематикою та художньою природою, в тім числі за специфікою жанру. З метою з’ясування естетичних параметрів інтелектуального детективу, створеного на одеському матеріалі, «списаного» з одеських прототипів, серед яких особливе місце посідає постать відомого художника Юрія Коваленка, спеціально досліджується конфліктобудова роману, зіткана з шести агональних кіл. Кожне з них вияскравлює образну систему твору, сприяючи оприлюдненню внутрішнього світу людини в буремні і страшні, криміногенні 1990-ті роки, що далися взнаки як одна зі сторінок історії України — своєрідного чорного «присмерку Європи».
Посилання
Golichenko, T. S. (1994), Slov’jans’ka mifologija ta antychna kul’tura, Dnipro, Kyiv [in Ukrainіan].
Gubar’, O. I. (2000), CHelovek s ulicy Tiraspol’skoj: Dnevniki, Druk, Odessa [in Russian].
Dul’fan, L. (1988), Fantazii YUriya Kovalenko, Vechernyaya Odessa, 3 marta, pp. 3 [in Russian].
Lisnychyj, V. (1999), Khudozhnyk Jurij Kovalenko, Chetvertyj Mizhnarodnyj konghres ukrajinistiv. Dopovidi ta povidomlennja, Odesa, 26–29 serpnja, pp. 382–384 [in Ukrainіan].
Literaturoznavchyj slovnyk–dovidnyk (1997), VC «Akademija», Kyiv [in Ukrainіan].
Necherda, B. (1991), Smertj kur’jera, Molodj, Kyiv [in Ukrainіan].
Panjkov, A. I. and Mejzersjka, T. S. (1996), Poetychni viziji Lesi Ukrajinky: ontologhija zmistu i formy, Odesa [in Ukrainіan].
Rymar’, N. T. (1989), Vvedenie v teoriyu romana, Izd–vo Voronezhskogo universitetata, Voronezh [in Russian].
Sajenko, V. P. (2001), P’jesa «Myna Mazajlo» Mykoly Kulisha: istorija chy suchasnistj?, Problemy suchasnogho literaturoznavstva, issue 9, Majak, Odesa, pp. 202–254 [in Ukrainіan].
Sajenko, V. P. and Ponomarenko, I. V. (1997), Mystecjkyj syntez i tvorchyj metod u «Kassandri» Lesi Ukrajinky, Problemy suchasnogho literaturoznavstva, issue 1, Majak, Odesa, pp. 107–129 [in Ukrainіan].
Sinenko, V. S. (1984), Vnutrennyaya organizaciya hudozhestvennogo proizvedeniya: tutorial, Izd–vo Bashkirskogo universiteta, Ufa [in Russian].
Fashhenko, V. (2005), Poetychnyj svit Olesja Ghonchara, Fashhenko Vasylj. U ghlybynakh ljudsjkogho buttja Majak, Odesa, pp. 553–579 [in Ukrainіan].
Frolova, K. P. (1983.), Substanciji nezrymoji voghonj… (Pro poetyku khudozhnjogho tvoru), Dnipro, Kyiv [in Ukrainіan].
Sherengovoj, A. (1973), «Lish’ nachata rabota». SHtrihi k portretu Borisa Necherdy, Vechernyaya Odessa, 21 dekabrya, pp. 4 [in Russian].
Ehsalnek, A. YA . (1991), Teoreticheskie osnovy tipologicheskogo izucheniya romana, EHsalnek A. YA ,. Tipologiya romana, Izd–vo MGU, Moscow, pp. 4–36 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).