ОСЯЯННЯ ЯК ЕТАП ХУДОЖНЬОГО ТВОРЕННЯ «НОВОЇ РЕАЛЬНОСТІ» (НА МАТЕРІАЛІ ОПОВІДАННЯ ЄВГЕНА ГУЦАЛА «ОЛЕНЬ АВГУСТ»)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2019.28.165841Ключові слова:
творче мислення, оповідання, талант, уява, фантазія, художня детальАнотація
У статті запропоновано стереометричний розгляд оповідання Євгена Гуцала крізь призму концепційної парадигматики Григорія В’язовського. Зокрема розглянуто діалогізовану сферу художнього буття, яке охоплює творче і заангажоване мислення, кризу приневоленого таланту режисера і осяяння вільної дитячої душі. Позиції малого персонажа проаналізовано як акт його суб’єктивної готовності до майбутньої творчості і одночасно як адекватний спосіб розкриття драматичного світу дорослого митця в умовах 60-х років ХХ століття.Посилання
Bashlyar, G. (1987), Novyy ratsionalizm [New rationalism], Progress, Moscow [in Russian].
Vyhotskii, L. S. (1991), Voobrazhenie i tvorchestvo [Imagination and creativity], Prosvieshchenie, Moscow [in Russian].
Viazovskyi, H. A. (1982), Tvorche myslennia pysmennyka [Creative thinking of a writer], Dnipro, Kyiv [in Ukrainian].
Hutsalo, Y. (1986), Olen Avgust. Opovidannia. Povist [Eugene Guzalou. Deer August. Short stories. Story], Veselka, Kyiv [in Ukrainian].
Donchyk, V. H. (2002), Proza ukrainskoho sertsia [Prose of the Ukrainian heart], Urok ukrainskoi [Lesson of Ukrainian], no. 4, рр. 51–54.
Ingarden, R. (1996), Pro piznannia literaturnoho tvoru // Antolohiia svitovoi literaturno-krytychnoi dumky XX st. / za red. Marii Zubrytskoi [Roman Ingarden. About perception of a literary work // Antology of the world literary-critical thought of the XX c. / edited by Maria Zubrytska], Litopys, Lviv, рр. 139– 163 [in Ukrainian].
Konstankevych, I. (2014), Uktrainska proza pershoi polovyny XX stolittya: avtobiohrafichnyi dyskurs [Ukrainian prose of the first half of the XXth century: autobiographical discourse], Vezha-Druk, Lutsk [in Ukrainian].
Kopystianska, N. (2012), Chas i prostir u mystetstvi slova: monohraphiia [Time and Space in the Art of Word: Monograph], PAIS, Lviv [in Ukrainian].
Kravchenko, A. (1998), Yevhen Hutsalo // Istoria ukrainskoi literatury XX stolittia / za red. V. H. Donchyka [Andriy Kravchenko. Yevhen Hutsalo // History of Ukrainian literature of the XXth century / еdited by V. H. Donchyk], (Vol. 2), Lybid, Kyiv, рр. 318–322 [in Ukrainian].
Pavlyshyn, M. (1997), Opovidannia Yevhena Hutsala // Pavlyshyn M. Kanon ta ikonostas: Literaturno-krytychni statti [Stories by Yevhen Hutsalo // Pavlyshyn M. Canon and iconostasis: Literary and critical articles], Publishing house «Chas», Kyiv, рр. 71–81 [in Ukrainian].
Tarnashynska, L. (2008), Prezumptsia dotsilnosti: Abrys suchasnoi literaturoznavchoi kontseptolohii [Presumption of appropriateness: Outline of contemporary literary conceptology], Publishing house «Kyiv-Mohyla academy», Kyiv [in Ukrainian].
Franko, I. (1981), Iz sekretiv poetychnoi tvorchosti // Franko I. Tvory: U 50 t. [From the secrets of poetic creativity // Franko I. Works: In 50 v.], (Vol. 31), Naukova dumka, Kyiv, рр. 45–119 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).