ОБРАЗ «ЧЕРВОНОГО ПЕТРОГРАДА» У ЦИКЛІ НАРИСІВ О. В. АМФІТЕАТРОВА «ГОРЕСТНЫЕ ЗАМЕТЫ»
DOI:
https://doi.org/10.18524/2312-6809.2019.29.180132Ключові слова:
нарис, міський текст, більшовизм, інтелігенція, історичні паралелі, уособлення, типізація, символікаАнотація
У статті розглядаються особливості міського тексту у книзі російського письменника-емігранта, написаній на основі вражень від революційних катаклізмів. Цикл нарисів, який сповнений антибільшовицьким пафосом, пронизують образи смерті, руйнування, деградації відтворені в соціально-політичному і людському аспектах. В ході аналізу акцентовано авторське використання фактів, статистики, топографічних описів, історичних алюзій, які розширюють перспективу рецепції радянської влади. В текстах О. В. Амфітеатрова розкривається проблема ставлення уряду до інтелігенції та народу. Характерними засобами відображення реалій Петрограда і доль його мешканців виступають уособлення, типізація та символіка.
Посилання
Amfiteatrov, A. V. (2003). Horestnyie zamety [Woeful Notes]. In Amfiteatrov A. V. Sobraniie sochinenii: v desyati tomakh [Collected Works: in Ten Volumes], (Vol. 10), NPK «Intelvak», Moscow, pp. 487–610 [in Russian].
Botasheva, Ye.M. (2012). Teatr i sotsium v publitsisteke A. V. Amfiteatrova [Theatre and Society in A. V. Amfiteatrov’s Publicistics], Filologos [Philologos], Iss. 13, pp. 18–26 [in Russian].
Krasovskii, V. Ye. (1989). Aleksander Amfiteatrov zhurnalist i pisatel [Alexander Amfiteatrov Journalist and Writer]. In Amfiteatrov A. Zakat staroho veka: Romany, felietony, literaturnyie zametki [Sunset of Old Century: Novels, Feuilletons, Literary Notes], Literatura artistike, Kishinev, pp. 632–650 [in Russian].
Lotman, Yu.M.(1992). Simvolika Peterburha i problemy semiotiki horoda [Symbolism of Petersburg and the Problems of Semiotics of City]. In Lotman Yu.M. Izbrannyie statyi: v trekh tomakh [Collected Articles: in Three Volumes], (Vol. 2), Aleksandra, Tallinn, pp. 9–21 [in Russian].
Prokopov, T. (1997). Kakaia samopozhertvennaia zhizn! Vekhi sudby i tvorchestva A. V. Amfiteatrova [What a Self-Sacrificing Life! Milestones of A. V. Amfiteatrov’s Fate and Writings]. In Amfiteatrov A. V. Baby i damy: Romany i rasskazy [Women and Ladies: Novels and Short Stories], Terra, Moscow, pp. 5–18 [in Russian].
Reitblat, A. I. (2014). Feliietonist v roli memuarista [Feuilletonist in the Part of Memoirist]. In Reitblat A. I. Pisat poperek: stati po biohrafike, sotsiolohii i istorii literatury [To Write Across: Articles on Biographics, Sociology and History of Literature], Novoie literaturnoie obozreniie, Moscow, pp. 356–370 [in Russian].
Sotnikova, Yu.A. (2006). A. V. Amfiteatrov i yeho roman «Vosmidesiatniki» v sotsiokulturnom kontekste 1880-h — nachala 1900-h hodov [A. V. Amfiteatrov and his Novel «Vosmidesiatniki» in Social and Cultural Context of the 1880s — the Beginning of the 1900s], Thesis Abstract for Cand. Sc. (Philology), 10.01.01, Derzhavin Tambov State University, Tambov, Russia.
Toporov, V. N. (1995). Peterburh i «Peterburhckii tekst russkoi literatury» (vvedeniie v temu) [Petersburg and «Petersburg Text of Russian Literature»: Introduction to the Topic]. In Toporov V. N. Mif. Ritual. Simvol. Obraz. Issledovaniya v oblasti semioticheskoho: izbrannoie [Myth. Ritual. Symbol. Image. Researches in the Sphere of Semiotic: Collected Works], Progress, Moscow, pp. 259–367 [in Russian].
Shmelev, I. S. (1999). Russkii pisatel. Polveka pisatelskoho truda A. V. Amfiteatrova [Russian Writer. Half a Century of A. V. Amfiteatrov’s Writing]. In Shmelev I. S. Sobraniie sochinenii: v piaty tomakh [Collected Works: in Five Volumes], (Vol. 7 (additional)), Russkaia kniha, Moscow, pp. 477–481 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Проблеми сучасного літературознавства
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).